Ik ben weer eens begonnen

11 februari 2019

Gedaan. De eerste hardlooptraining na eeuwen. OK, na jaren, maanden en weken dan. Of het makkelijk ging? Ja, eigenlijk wel. Maar dat kan ook niet anders met het gekozen schema. 12 maal 30 seconden dribbelen met 2 stevige wandelminuten als pauze. De wind was eigenlijk het enige wat het zwaar maakte, en de geselende regen de laatste paar 100 meters voor thuiskomst. Van dat laatste werd ik net nat genoeg om er straks een kou aan over te houden. Kleding uit en onder de warme douche.

Weet je? Het is deze maand precies 33 jaar geleden dat ik met hardlopen ben begonnen. Laat ik vandaag er in mijn eerste hernieuwde training 33 minuten over doen. Mooie overeenkomst, toch? Het schema begint lekker rustig met die 10 tot 12 keer 30 seconden dribbelen. Ik voelde licht mijn rechterknie na de 7e en 9e keer. Niet verwonderlijk als je bedenkt dat ik zo rond de 103 kilo heb mee te zeulen. Een paar kilo te veel voor mijn knieën denk ik zo. Er mag wel een paar kilootjes vanaf en daar gaan we ook eens aan werken. Vanaf 1 januari drink ik al geen druppel alcohol meer, dat moet ook enige zoden aan de dijk zetten, denk ik. Niet dat ik een geheel alcohol leven tegemoet ga maar drastisch minderen kan geen kwaad.

Nu herstellen en toeleven naar de volgende training van de 3 in de week die ik gepland heb. Het gaat woensdag en zaterdag worden deze week. Als het net zo gaat als vandaag? Dan kom ik er wel …

Het gelopen schema vandaag

Warming up (10 minuten) in huis.
3 minuten stevig wandelen.
11 maal 30 seconden met telkens 2 minuten stevige wandelpauze.
3 minuten rustig wandelen als cooling-down

Gelopen afstand totaal (joggend en wandelpauzes): 3.50 km.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Verder lezen!