De volgende stap

15 februari 2019

Vandaag de tweede training afgewerkt in een beginnend lentezonnetje. Wel koud nog deze morgen hier in het hoge noorden van Nederland. Velen moesten eerst de autoruit krabben voordat ze weg konden. Maar de blauwe lucht en de opkomende zon doen vermoeden dat het voorjaar wel heel dichtbij is.

Vandaag weer een zelfde training als afgelopen maandag. Heel rustig de 30 seconden joggen tegenover lekker doorwandelen tijdens de 2 minuten pauze. Het ging voor het gevoel veel beter, misschien kwam dat wel door de afleiding op de oren van een setje favoriete muziek. Ik had inplaats van mijn horloge mijn smartphone mee in mijn trainingsjaszak. Koptelefoontje op de oren en gaan. Vantevoren had ik ook de al geinstalleerde app van RunKeeper ingesteld met mijn te lopen schema. Geen gekijk op een horloge of ik alweer mag gaan maar genieten van de muziek met af en toe een vriendelijke vrouwenstem die mij aanspoort te gaan rennen of wandelen. Heerlijk.

Op de weegschaal zag ik dat ik alweer bijna een kilo kwijt ben. Niet door die twee traininkjes maar door een beetje te minderen met eten, en op te letten wat ik naar binnen werk. Ik hou van lekker eten en met een vrouw die dagelijks chef speelt in ons restaurant kom ik niets te kort. Voaral als ze even niet kijkt. Precies 102.1 kilo staat er nu op de teller. Motiverend dus.

Mijn hardloopschoen

Ik loop mijn trainingen op een paar bij SOBHI SPORT in het Franse La Rochelle gekochte ALTRA Paradigm 3.0 hardloopschoenen. Nee ik heb geen aandelen en krijg er ook niet voor betaald maar ik kan velen deze schoen aanbevelen. Op aanraden van Beate Vogt heb ik deze schoen met zijn brede voorvoet en raar aflopende neus mee naar Nederland genomen, en niet zonder spijt. Voor een persoon van mijn gewicht ondersteunt hij perfect en heeft een heerlijk zachte maar toch stevige demping. Binnenkort staat een weekje Frankrijk op de agenda en ik denk dat ik maar weer een bij Beate in haar hardloopwinkel ga kijken voor nog een extra paar.

Het gelopen schema vandaag

Warming up (5 minuten) in huis.
5 minuten stevig wandelen.
11 maal 30 seconden met telkens 2 minuten stevige wandelpauze.
2 minuten rustig wandelen als cooling-down

Gelopen afstand totaal (joggend en wandelpauzes): 3.5 km.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Verder lezen!